Höstfika

Hejsan mina vänner! Redan torsdag idag, såå skönt! 
Åh, idag ville jag verkligen inte gå upp ur sängen. Ni vet känslan när man ligger i sängen jämte personen man älskar och snosar i ansiktet. Och så är det så himla varmt och skönt under täcket och personen luktar sådär mysig morgondoft. Och du själv måste gå upp ur sängen i den kalla luften för att åka till skolan/jobbet. Liten slags ångest där :( Just så där kände jag imorse och oftast alla andra dagar med under denna kalla årstiden.
 
Igår efter skolan kom Ida N och hämtade mig så körde vi till stan. Mitt i ösregnet så satt vi och fikade<3 Så himla mysigt. Jag tog en kladdkaka med någon slags tjockare choklad över, med grädde och en jordgubbe. Ida tog någon julkaka tycker jag, smakade äpple och kanel. Sedan köpte jag även till en pommestallrik, slungade pommes med vitlökssås och parmesanost tror jag det stod. Alltså, de var så himla goda! Dock dyra för en pommestallrik men gud vad de var goda. Om ni besöker Christins här i Karlshamn så rekommenderar jag er att köpa en sådan. 50 kronor kostade den men ja man kan alltid dela på den om man inte är superhungrig för då åker den ner, lätt<3
Här är den extremt goda pommesskålen?
 
Var på gymmix igårkväll med Ida A och Carlina. Var superduper roligt och svetten bara rann. Så härligt! Sista träningen ikväll för denna veckan och sen vankas det festligheter och ledighet, yay! 
Sitter just nu på svenskan och skriver om min författare jag ska redovisa innan jag åker utomlands. Gillar inte riktigt att redovisa inför helklass och samtidigt ha en sådan press med dessa betygen, men men. Det häner inte supermycket idag egentligen, lång dag idag, tyvärr. Sedan bär det snabbt hemåt för att äta och packa väskan till imorgon för då åker jag till Växjö :D Ska fira min kompis Moa som fyller 21?! tror jag. Svårt att hålla koll på hur gamla alla är haha. Så vi ska väl förfesta hos henne och sen ska vi dra ut. Kommer säkert bli roligt. Sedan ska jag nog sova hos min ena syster och på lördag morgon går bilen hemåt igen. Ska bli riktigt roligt att få komma iväg och göra något nu när jag inte jobbar om helgerna. På lördag vankas det bröllop och jag ska jobba då och på söndag är det chill igen. Eller nej, haha kom på att på söndag är det biiiio! Shit vilken full-fart helg det blir. O just det, igårkväll pratade jag och min älskling om att vi ska laga mat tillsammans när vi är lediga tillsammans, typ på söndag eller måndag. Eftersom jag nu fått upp ögonen för matlagning och ÄLSKAR att se resultat av de<3
 
Nu ska jag plugga vidare innan jag räknar ner timmarna av denna skoldagen, hehe... Ha det bra! 
Min goda kaka och Idas julkaka haha!
Ida N<3
 
 
Allmänt | |
Upp