Växjö 24 timmar

I fredags efter skolan åkte jag till Växjö med Moa. Hon lämnade av mig hos min ena syster och hennes sambo där hon fixade mina naglar och lunch. Tog exakt samma naglar som förra gången och är jättenöjd igen. Rosa och glittriga. 


Efter det gick följde jag med min syster, Stina, till skolan då hon skulle ha något grupparbete, senario eller något heter det. Väl på skolan mötte Moa upp mig igen och jag fick se en del av Växjö jag inte sett tidigare. Vi promenerade hem till hennes lägenhet. En fin liten lägis med en utsikt precis intill en annna kompis, Stina! Tänk vad mysigt att ha alla sina vänner så nära inpå en. 


När vi var hemma hos Moa så städade hon lite snabbt och jag skrev till mina "där hemma" att jag var framme och sådär. Vi började sen att fixa oss, lockade håret, sminkade oss och klädde på oss precis i tid tills hennes kompisar, Agnes och Sanna kom. De var supertrevliga och jag trivdes verkligen i allas sällskap där uppe! Det är en egenskap jag är väldigt nöjd med, att jag är väldigt socialt utåtriktad och inte rädd. 
Förresten det jag inte nämt är att jag var i Växjö för att Moa fyllde 21 år. 


Grattis igen och hoppas du hade en jättefin födelsedag<3


När tjejerna hade kommit så beställde vi en familjepizza. Det blev en kebabpizza och som vanligt på campus var de studentpriser (väldigt avundsjuk) så 200kr fick vi betala för den största pizzan jag sett, 4 dricker, 4 pizzasallader och på det var de gratis hemkörning. Det var sinnesjukt gott och jag var extremt hungrig.
När vi ätit tog vi vårt första glas vin för kvällen och Stina kom! Sedan rullade de in några fler kompisar till Moa och jag blir nästan lite avundsjuk på hur bra hon har det där! Omringad av hur fina människor som helst. Vi allihopa spelade lite kortspel, lekar på mobilen och en shot däremellan.  

Sedan när klockan slog halv 12 gick vi ut till något som hette Stallarna tror jag. Alltså det var SÅ fint tyckte jag och en sån rolig festlokal<3 mycket bättre än hemma på Brooklyn. Något jag förundrades över var att studentpriserna där var chockerande, en nachotallrik för 20kr(!!!) när de kostar 99kr hemma. Och likaså drickan var halva priset än vad man får betala för här hemma i Karlshamn. Låtarna var väldigt bra och det var låtar jag kunde sjunga med i vilket som annars aldrig händer!!


När klockan slog 02.00 gick vi hem igen. Och jag har haft den roligaste kvällen på länge! Hit vill jag fler gånger och det var så himla trevliga människor där, i alla fall de jag hann träffa. Somnade sött hemma hos Moa för en tidig avfärd hem till Karlshamn igen med mina systrar. En helg att minnas så att säga och tack Moa för att du orkade ha med mig för jag hade så roligt och hoppas du med hade det! Mer bilder från dagen och kvällen finns tyvärr inte kvar då jag på något sätt råkade radera hela mobilen på hemvägen. Men det gör mig inget för jag hade roligare än vad bilderna visade! Kram 



Allmänt | |
Upp